torsdag 1 september 2011

Nysigt och flåsfritt

Förkylningen vill inte släppa, i dag har jag haft nysattacker hela dagen. Men jag kunde ju inte låta bli att träna lite i alla fall....

Bestämde mig för att försöka med marklyftspass, senast 14 augusti:

  • Smal bänkpess x 5 x 3 på 37,5 kg, 2 min vila mellan varje.

Nej, det gick inte riktigt. Förmodligen en kombination av träningsvärk och infektion. Fick till fyra de första
två varven och lastade sen av till 35 kg för den sista svängen.

Sedan marklyft, efter lite uppvärmningslyft;

  • 85 kg x 2
  • 2 min vila
  • 90 kg x 2
Extremt mycket tyngre än sist.
 
Sen 5 varv på tid av;
  • 5 marklyft 70 kg
  • 10 armhävningar
Ja, här gick det inte undan - träningsvärken hindrade armhävningarna riktigt ordentligt och jag ville inte anstränga mig för mycket eftersom jag vill bli av med förkylningen. Tänkte att det var bra att köra igenom detta oavsett tid egentligen bara för att bibehålla lite styrka. Så det tog drygt 10 minuter....
 
Avslutning med 3 varv av 8 GH-raises och 15 backextensions.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar