tisdag 20 september 2011

Lite kräkfärdig

När jag åkte från träningen i dag mådde jag lite illa faktiskt. Och de två gånger jag reste mig för att byta eller kliva av tunnelbanetåget svartnade det totalt för ögonen i några sekunder. Det är i princip bara under pt-timmar jag lyckas ta ut mig så fullständigt...

Men innan jag gjorde det körde vi press/pushpress varvat med gummibandspullups:

  • Press stannade med miss på 40 kg (tidigare pr 37,5)
  • Pushpress glömde jag kolla hur tungt vi körde men jag tror att jag maxat på 50 kg förut och jag tog inget rekord så det kanske var där vi stannade. Tänk på att gå ner sakta som början på en knäböj, håll upp armbågarna, pusha upp den och när du gjort det - behåll spänningen i benen, böj inte på knäna!
  • Gummibandspullups gick bra. Testade också med en "riktig" igen och tror fasen om jag inte nästan fixade den! Men nästan räknas ju inte. Soon, very soon, ska jag eliminera ordet gummibandspullups ur mitt ordförråd och min träningsblogg.

Sen var det dags att köra slut på mig:

3 varv av;
  • 1 min rodd under 1:45
  • Vila 1 min
  • 1 min wallballs 6 kg (tror jag)
  • Vila 1 min
Första roddvarvet gick.
Första minuten wallballs - 20 st.
Andra roddvarvet hyfsat, tog slut sista 10-15 sekunderna och hamnade på drygt 1:46.
20 wallballs. Det kan vara så att jag fick någon sekund extra här.
Tredje varvet rodd började helvetet redan innan halva tiden gått, stannade på 1:56 eller 1:58, minns inte riktigt, allt är som i en dimma :-)
Sista svängen wallballs fick jag målet 20 st i stället för minuten och det tog längre.

Japp, det var den lilla sköna cirkeln det.

2 kommentarer:

  1. 45kgx2x2 PP Samma som förut, du har aldrig gjort 50kg

    Andra varvet wb snabbare än första, gjorde 20 på ca 53s

    sista rodden 1:53min

    sista wb gick du över på med ca 10s

    grymt PU försök idag!

    Tjing!

    SvaraRadera
  2. Hmm, jag tyckte väl att det lät lite mycket - har en gammal notering på 50 kg men utan datum som direkt ska strykas. Jag måste ha varit full som vanligt ;-)

    SvaraRadera