fredag 16 september 2011

Fredagsträning på jobbet

I dag dags för det sista av mina fem nya pass. Eftersom det inte behövdes mer än lite yta och en viktplatta kunde jag köra i stora salen på jobbet som var tom - jag fick dessutom med mig min kollega Sara!

Efter lite uppvärmning och genomgång satte vi igång klockan och körde igång cirkeln;
 
A.AMRAP 20 min
5 burpees
10m utfallsgång 15 viktplatta på raka armar
10mx2 sprint

Resultat 12 varv och 3 burpees. Efter första varvet bestämde jag mig för att testa start av varje varv med 1,5 minuts mellanrum. Höll det rakt igenom förutom en sväng i mitten där vi tog lite längre vila. Ska definitivt testa utan det nästa gång. Sara är både vältränad och yngre så hon höll tempot galant. Jobbigast var nog utfallsgången faktiskt. Och det är inte säkert att de som eventuellt såg oss skulle uppfatta att det var just sprintar vi gjorde. Där finns det med andra ord stor förbättringspotential.

B.3 min totalt hollowrock

Puh, det var jobbigt. Jag trodde jag var ganska stark i magen men det blev ett antal pauser. Iofs var det första gången jag gjorde övningen så det går nog bättre nästa gång.

Sara tyckte också att det var jättekul så vi ska väl se om det inte kan bli fler gånger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar