söndag 11 september 2011

Nästan hela passet


Jag är lite tveksam till hur bra min återhämtning varit efter träningen i går, var hos kompisar och ägnade fem timmar åt att göra korv från scratch. Det var riktigt skoj men inte direkt viloläge :-) och man behövde ju lite öl och vin för att orka, eller hur?

Pass 3:

A 3 OHS 30kgx3 vila 2min

Skoj att komma igång med detta igen, har varit hindrad av axeln i flera månader. Det gick bra, var lite svajig första svängen men med bättre fokus kändes det stabilt. Jag kommer att öka på lite nästa gång.

B1.Backsquat 45kgx3 50kgx3 35kgx20
B2. 5 Press 25kgx3

Gick riktigt bra med både backsquats och pressar. Sista varvet på pressar drog jag till med 10 stycken vilket definitivt innebär ökning nästa gång.

C.På tid:500m rodd+30 C&J 30kg.  För varje sekund över 1:45min på rodden så blir det 5 extra C&J.

Eftersom jag glömde passpappret hemma missade jag upplägget och körde bara jerks efter rodden....irriterande...men det var såklart hemskt ändå. Jag dog totalt sista hundra metrarna och tappade mer än nödvändigt. Stannade på 1:46:8, avrundade fegt nedåt så det blev 35 jerks. Var helt död i benen så det här tog totalt 6:30.

Sen skulle jag avsluta med lite handstående men backade från det, testade att sparka upp mig några gånger utan framgång men jag sparar det till tisdag. Då jävlar.

Så det blev pass 2 minus cleans och minus handstående. Typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar