söndag 18 september 2011

Hyfsat fokus

"Pass nr 1" omgång nr 2, jmf med 8 september;

A1. Frontsquats 42,5kgx3 (5/5/8)
Vila 2min innan A2
A2. 3 Negativa PU 3 sekunders paus vid mun, näsa och panna.x3
Vila 2min innan A1

Ökning med 2,5 kg i frontsquatsen, det kändes ovanligt bra i dag, kände mig stark och fokuserad.

B.På tid: 30-20-10 Hantelburpees/hang squatclean med 10kg hantlar
 
Oj vad mycket bättre jag ska bli på detta. I dag tog det 16,5 minut...vet inte vad som är värst (flåset? underarmarna? orutinen med hantlarna?) men jag tar alldeles för många och långa pauser. Bättrade på med tre minuter sen sist vilket säger mindre om dagens prestation och mer om hur det gick då. Tänkte mycket på tekniken i hang squatclean och lyckades lämna axlarna mindre blåslagna. Och känner mig redan peppad att kapa tid nästa gång.

C.GHD-situps 15x3 vila 60s

Även om jag är missnöjd med mitt pannben i cirkeln så bestämmer jag mig just nu för att vara nöjd med förbättrad tid och fortsatt ökning på frontsquats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar