torsdag 15 september 2011

Nytt pass nr 4


Pass 4:

A1.3  Marklyft 80kgx3 Max reps sista setet, klarar du fler än 5 st så höjer du 2,5kg.
Vila 2min innan A2.
A2.3 Negativa dipx3s Sänk dig ned till botten samtidigt som du långsamt räknar till 6.
Vila 2min innan A1.

Marklyften inga problem förutom i greppet, insidan av tummarna behöver verkligen härdas! Körde sex reps sista setet så att jag åtminstone tvingar mig att höja nästa gång men jag hade nog klarat fler...
Kände mig stark i dipsen men fick påminna mig om att jag jämförde med när jag gjort dips i ringar och att det ju kräver lite mer.

B1.10 pushupsx3
Vila 1min
B2.10 liggande roddx3
Vila 1min

Obrutna pushups första varvet, fick pausa lite de andra. Rodden gick bra men jag har en tendens att spänna nacken som jag tänkte att jag nog ska sluta med.

C.500m-400m-300m-200m-100m rodd 3 min vila mellan varje Håll dig under 1:53min/ave alla varv.

Först hade jag en massa flykttankar och tänkte att jag ska nog inte ro eftersom jag känt av en infektion i går och i dag plus att jag bara har sovit fem-sex timmar eftersom jag var ute i går och bla bla bla bla. Sen skärpte jag till mig och körde igång i stället. Det gick helt ok, det går inte att ställa in intervaller på maskinerna vid Liljeholmen och jag glömde att ta med ngt att skriva på men om jag minns rätt låg jag på drygt 1:51 alla varv utom det sista som var typ 1:48 eller nåt. Aningens bättre än sist jag körde detta = för snart ett år sen precis innan armbågen pajade. Framför allt är jag bättre på att snabbt komma ner i snitt i starten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar