tisdag 6 september 2011

Jippi - nya grejer!

I dag på PT-timmen fokuserade vi på lite grejer som jag måste fixa i mina nya pass - fem nya pass ligger i pipen för start nu på torsdag, yes!

Backsquats. Nu börjar jag äntligen känna att jag faktiskt vet vad jag ska tänka på. Fram med armbågarna. Svanka. Japp.

3 x 45 kg
3 x 50 kg
20 x 35 kg. Fast den här sista svängen körde jag sist i passet.

Hantelburpees med 12-kiloshantlar, 10 st. Hopp utan klapp.
Hangcleansquat (eller vad det nu heter) med samma hantlar, 10 st.

Burpees var inga större problem rent tekniskt. Vändningarna gick sådär, jag var klumpig med hantlarna och slog in dem i axlarna i stället för att fånga dem uppe. Jaja, det var första gången...måste skärpa mig så att jag inte skaffar mig blåmärken över hela axlarna.

Handstående! Mot vägg. Det har jag tränat på vid ett tillfälle för länge sen. Jag har verkligen en tröskel av feghet att ta mig över för att våga, i dag gick det inte riktigt men jag tror att jag vet hur jag ska tänka. I alla fall i teorin :-) det är nog inte så svårt egentligen.

Hollow rock. Det ingår i ett av mina kommande pass med totaltid 3 minuter tror jag det var. Känns som en utmaning, schysst övning. Är det nu jag ska få en sjukt starkt mage?

Jag tror att det var allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar