tisdag 13 september 2011

Hantelfrivändningar mm

Tisdag och pt-timme:

Frivändningar. Ett helt gäng. Alltså inte styrkefrivändningar utan de som ska fångas i djup knäböj...det gick och kändes ganska bra ganska länge men jag fick mental blockering när vi rörde oss över 50 kg. Eller så var det för tungt? Ja, hur ska man veta det om man som jag inte vågar gå ner under stången när det börjar kännas för mycket?

Frontsquats. Glömde kolla vikten men när "vi" lassade på uppåt maxvikt stannade jag bara i botten och puttade av mig stången framåt i stället för att åtminstone försöka studsa uppåt. Varför?

Marklyft. Smalare grepp, högre höftläge. Det är tydligen så man gör när man går på högre vikter. Det funkade bra upp till 90 kg (fast det kändes som mer). Test på 100. Miss. 

Teknikträning på hantelfrivändningar. Svårt! De ska alltså landa frampå axlarna och inget annat. Jag slänger dem bakåt eller typ håller dem framför mig vilket ger antingen blåmärken eller extremtrötta handleder. Det var bra att träna på detta.

Avslutande cirkel, tre varv av;

  • 10 burpees
  • 15 hantelfrivändningar
  • 30 double unders
Ja, planen var tre varv men det blev bara två...hantelvändningarna tog ffa pga tekniken musten ur mina underarmar så andra varvet på rephoppandet tappade jag allt, jag tog dem en och en eller två och två. Positivt var mina snabba burpees som tog 26 sekunder varv ett och 25 sekunder varv två! För nåt år sen tog det mig fyra-fem minuter att göra 50 stycken, jag tror att jag skulle slå det i dag faktiskt.

Men jag tycker att det är kul att gå in på nya övningar och pass - även om det inte alltid lyser igenom under träningen, I know. Oavsett hur det känns nu kommer jag, rätt vad det är, att vara en jäkel på hantelfrivändningar - bara en sån grej gör ju att man kan se framtiden an med tillförsikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar