fredag 30 september 2011

Påbörjar varv tre

Redan varv tre på nya passen - senast för dagens pass var 18 september:

A1. 5 frontsquats 45 kgx3 (5/5/6)
"Sista gör du max antal reps, hamnar du över 8st så höjer du vikten med 2,5kg till nästa pass"
Vila 2min innan A2
A2. 3 Negativa PU 3 sekunders paus vid mun, näsa och panna.x3
Vila 2min innan A1

Ökning med 2,5 kg i frontsquatsen, det kändes ok men borde kanske kämpat mer sista svängen...men man kanske inte måste öka varje gång? Inbillar mig att jag var starkare än sist i negativa pullupsen.

B.På tid: 30-20-10 Hantelburpees 10 kg/hang squatclean 25 kg stång
 
Min känsla för hang squatclean med hantel är så bedrövlig så nu går vi över till vanlig stång i stället. Blev jag snabbare för det? NEJ!! Inte ett dugg!! Vad är problemet? Flåsar som en dåre och kan inte pressa mig. Den här cirkeln är verkligen inte min. Ännu.

C.GHD-situps 15x3 vila 60s
 
Inte så mycket mer att säga. Ser i mina anteckningar att jag enligt David skulle lagt in en vilodag efter gårdagens pass men jag ska bort tidigt i morgon och kan ju omöjligt tänka mig att vila två dagar...men i morgon vilar jag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar