söndag 2 oktober 2011

Snabbare cirkel

Efter dagens träning är jag nöjdare än efter torsdagens - pass 2, jmf med 22 september;

A.Clean&Jerk Långsamt upp till 45kg där du avslutar med en perfekt trea(både stöt och nedtagningar)

Inga begränsningar i axeln i dag, det gick rätt bra rakt igenom tills jag skulle göra den "perfekta trean", det blev en "perfekt" tvåa och den tredje stöten körde jag in i hakan och läppen i stället. Vilade lite och gjorde en "perfekt" tvåa till men fick sen lite efterpress på den tredje stöten. Kände mig dock lite för trött för att fortsätta då så jag nöjde mig.

B.Svingar 10 ned till 1 med 20kg - 4x10m sprint mellan  varje. På tid.

Tid 5:43, drygt 40 sekunder bättre än sist. Det känner jag mig riktigt nöjd med - det jag kan bättra på nu är sprintarna som börjar bra men blir sämre och sämre för varje varv. Ingen paus i övrigt utan körde på med alla svingar direkt.
 
C.Viktade backextensions hantel/stång på nacken 3x10

Körde med 10-kilosstång i dag. Det var lagom tungt.

Sen tränade jag lite på handstående. Eller det var tanken att jag skulle träna på det men jag kommer ju inte upp. Det var väldigt nära ett par gånger, ska försöka komma ihåg att lägga in det på alla mina pass så jag kommer över feghetströskeln snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar