fredag 7 oktober 2011

Pepping

Pass 3, jmf 23 september:

A 3 OHS 32,5kgx3 vila 2min

Kände mig onödigt okoncentrerad och vobblig men vikten kändes riktigt lätt i dag faktiskt. Jag testar en höjning nästa gång.

B1.Backsquat 45kgx3 50kgx3 35kgx20
B2. 5 Press 30 kg x 3 ("hamnar du över 8st så höjer du vikten med 2,5kg till nästa pass")

Backsquats ok men sista tjugan jobbigare än sist. Fick hjärnsläpp på pressarna och kom på att jag bara körde 3 reps första varvet. Det var ändå på gränsen sista varvet, lyckade med nöd och näppe mecka upp en 6:e men sen tog det stopp.

C.På tid:500m rodd+30 stötar 30kg.  För varje påbörjad sekund över 1:45min på rodden så blir det 5 extra stötar.

Det är svårt mitt i rodden att känna hur det kommer att gå, man hinner tänka så mycket - efter halva tiden tyckte jag att jag tappade så mycket så snabbt men jag slutade ändå bättre än de senaste gångerna = 1:46:1. Synd med den där ettan som gjorde att det blev 40 jerks...vilade för länge innan jag började tycker jag men jag fick verkligen ingen luft  och lät nog som att jag höll på att kvävas. ..hur som helst, mitt när jag står där och känner hur illa det går dyker det upp en tjej från sidan och peppar igenom mig som fan de sista 30 stötarna - asschysst! Susanne som tränar på CrossFit Solid - tack :-) det tog 7:30 totalt...inte nöjd med det men lite nöjdare med rodden.
 
Sen har jag ju kommit på att jag har gjort fel = stången ska plockas från marken och inte från rack, samma gäller vid pauser. MEN jag valde bort det i dag pga att brännsåret på vänster ben ännu inte torkat och fått någon skorpa. Ajajaj.
 
Några misslyckade löjliga försök att stå på händer. Det var nog blodsmaken från rodden som gjorde att jag gav upp snabbt men jag ska avsluta varje pass med träning på detta nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar