fredag 21 oktober 2011

Plättlätt

Fredag på Sats Liljeholmen, pass nr 2 jmf 2 oktober.

A.Clean&Jerk Långsamt upp till 45kg där du avslutar med en perfekt trea(både stöt och nedtagningar)

Men så lätt det var i dag! Jag måste säga att varenda vändning OCH stöt satt som en smäck. Lite förvånad nästan. Är det nu jag ska använda uttrycket "som papper" eller? :-)

B.Svingar 10 ned till 1 med 20kg - 4x10m sprint mellan  varje. På tid.
 
Tid 5:37, klippte sex sekunder från förra tiden. Blev lika förvånad här eftersom det kändes som att jag sackade lite jämfört, jag var helt övertygad om att jag skulle få en sämre tid än senast. Jag lyckades hitta en bättre sprintyta i dag, gick upp på övervåningen och kunde köra helt ostört eftersom det inte var något pass, bara ett par-tre eftersläntrare i salen bredvid men jag hade en stor egen yta och ingen som behövde akta sig för mig eller tvärtom.
 
C.Viktade backextensions hantel/stång på nacken 3x10

Glömde bort att det var 10 kilo som var en bra vikt och tog 15 kilosstång. Ja, det funkade ju så varför inte, jag kan ju inte gå tillbaka nu.

Det var en träning som nästan inte kändes som en träning i dag. Men det ordnar sig på söndag när jag ska köra dårpasset med 500 meters snabbrodd mm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar