tisdag 18 oktober 2011

Träning på vinnargymet

Yoohoo - PT-timme på CrossFit Nordic! Med helgen i färskt minne har jag räknat ut att det är the place to be om man vill satsa på framtida tävlingar :-)

  • Hang power clean + hang squat clean. I vanlig ordning dålig koll på vikten. Det är iofs med flit jag inte har koll på det när jag kör med David eftersom jag inte vill blockera mig mentalt.....men det kan vara så att vi körde de sista på 45 kg.
  • Pullups. Gummibands. Men tog mig iaf upp på det tunnaste - var lite rädd att det inte skulle gå eftersom jag vilat en vecka. 
  • Träning på att komma upp i handstående och hör och häpna - jag kom upp en (1) gång! Tricket var att tänka på att aktivera ryggen så att det är den som jobbar upp kroppen och inte sparken. Plus att få med vänsterbenet.
  • Träning i kipp-teknik eftersom jag i min framtida version ska göra både vanliga och kippade pullups. Svänga fram och tillbaka, tänka på att aktivera axlarna. Det är väl framför allt här farhågorna kring vad jag kan åstadkomma med min kropp finns eftersom högeraxeln inte vill bli bättre trots hittills åtta behandlingar. Vi får testa och se helt enkelt.
Avslutning;
  • 10-1 hang clean thrusters 30 kg / 2-20 double unders (obrutna)

Det gick bättre än väntat. Bröt thrusters i snitt en gång per set varv 9-5. Tappade i hopprepandet framför allt sista varvet, till slut fick jag ge mig vid 17 st. Totaltid 13:58.

Min bild av hur mycket man tappar efter en veckas vila är nog något överdriven, det var riktigt skoj att äntligen träna på riktigt i dag!

2 kommentarer:

  1. 50kg var alla de sista lyften på, 45kg var den där fantastiskt vackra frivändningen innan :)

    SvaraRadera
  2. Fan va schysst - bättre än vad jag trodde till och med :-)

    SvaraRadera