söndag 9 oktober 2011

Halvt söndagspass

Inte världens bästa förberedelse för träning att vara ute på krogen till tre i morse...men träna skulle jag iaf, pass nr 4, jmf 25 september:

A1.3  Marklyft 82,5kgx3 "Max reps sista setet, klarar du fler än 5 st så höjer du 2,5kg".
Vila 2min innan A2.
A2.3 Negativa dipx3s Sänk dig ned till botten samtidigt som du långsamt räknar till 6.
Vila 2min innan A1.

De första marklyften kändes bättre än väntat men jag kroknade sista varvet och körde fyra trots att planen var fem. Fick lite coaching av en pt som gick runt i gymet, det var bra men jag blev mer fokuserad på teknik än på att maxa reps, kanske därför. Jättestark i dipsen!

B1.10 pushupsx3
Vila 1min
B2.10 liggande roddx3
Vila 1min
 
De starka dipsen tog på armarna, armhävningarna tunga- obrutna varv ett, sen 6/2/2, 5/2/1/1/1. Rodden lätt. 

C.500m-400m-300m-200m-100m rodd 3 min vila mellan varje Håll dig under 1:51min/ave alla varv.
Skippade faktiskt detta för att undvika möjligheten till en massa ursäkter och kör en lunchrodd på jobbet i morgon i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar