söndag 30 oktober 2011

Söndag på Liljeholmen

I dag pass nr 1, jmf med 20 oktober:

A1. 5 frontsquats 45 kgx3 (5/5/6)
"Sista gör du max antal reps, hamnar du över 8st så höjer du vikten med 2,5kg till nästa pass"
Vila 2min innan A2
A2. 3 Negativa PU 3 sekunders paus vid mun, näsa och panna.x3
Vila 2min innan A1

Nu har jag stått stilla i frontsquats för länge! Helgens dagar och kvällar fyllda av vin och godis låg kanske bakom att det verkligen var tungt i dag...det gick inte att få till fler (hur är det möjligt!?!?). Tredje passet på samma vikt, nästa gång måste bli det sista.

B.På tid: 30-20-10 Hantelburpees 10 kg/hang squat clean 25 kg stång
 
Tid 14:48 = 14 sekunder bättre än sist. Den här cirkeln gillar jag faktiskt riktigt mycket :-)

C.GHD-situps 15x3 vila 60s
 
Nu har jag kört mina nya rörlighetsövningar i några dagar och försöker att ignorera mitt mentala motstånd som gör att jag helst vill undvika dem eftersom jag är så stel....men jag tänker att det kommer att vända om ett tag när jag känner resultat....sen har jag haft nackspärrskänsla i ett par dagar, tror att jag spänner mig fel när jag kör rörligheten för axeln. 
 
Schysst med vintertid så att det nästan känns som sovmorgon i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar