torsdag 27 oktober 2011

Får jag sova nu?

Vaknade i Köpenhamn av väckarklockan 04:20, tog tåget till Göteborg för jobb och sen flyg hem och direkt till gymet. Lite trött. Och det känns som att det var evigheter sen jag marklyfte. Men det var faktiskt inte evigheter, det var den 9 oktober som jag körde detta pass (förutom roddelen där var det över en månad sen = 25 september ).

A1.3  Marklyft 85kgx3 "Max reps sista setet, klarar du fler än 5 st så höjer du 2,5kg".
Vila 2min innan A2.
A2.3 Negativa dipx3s Sänk dig ned till botten samtidigt som du långsamt räknar till 6.
Vila 2min innan A1.

Jag ökade med 2,5 kg i dag trots att jag inte fick till fem på 82,5 sist - men jag tyckte att jag fegade lite då så jag ville testa. Det gick men det blev definitivt inte fler än tre sista setet = ingen ökning nästa gång. Inte så mycket att säga om dipsen.

B1.10 pushupsx3
Vila 1min
B2.10 liggande roddx3
Vila 1min
 
Armhävningar obrutna varv ett, minns inte riktigt uppdelningen de andra varven mer än att jag inledde med sex obrutna varv två och fem varv tre.

C.500m-400m-300m-200m-100m rodd 3 min vila mellan varje 
 
Eftersom mina roddar haft en del att önska vad gäller pannben satte jag målet att ligga under 1:53 men det gick lite bättre än så: 
 
1:51:1
1:51:1
1:51:5
1:51:3
1:50
 
Nästan exakt samma tider som jag hade i mitten av september. Jag är nöjd med det, har haft alldeles för många roddbryt den senaste tiden, i dag hängde jag ändå i.

Nej, nu måste jag sova.
 
Godnatt!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar