söndag 16 oktober 2011

Ett år till SM

Sjukt inspirerande helg med CrossFit-SM för hela slanten - stämningen i Sätrahallen var fantastisk, nu är det jag som satsar för att tävla i Mastersklassen nästa år!

Nu har jag vilat helt från träning i sex dagar, så länge har jag inte vilat på över tre år, det har varit löjligt jobbigt och tråkigt. Jag kombinerade vilan med att dricka vin varje dag, förmodligen inte den bästa strategin men men, nu bryter vi och satsar framåt. Företagshälsovården har förbjudit mig att träna innan de ger klartecken vilket blir tidigast i morgon men jag tyckte nog att benet kändes såpass bra att jag var tvungen att ta en liten testsväng till gymet i dag.

Uppvärmning m bland annat rörlighet, armhävningar och lite svingar 16 kg

Lite ostrukturerat för att få igång kroppen innehöll dagens pass ungefär nåt sånt här;
  • 3 varv frontböj 40 kg x 5
  • 3 varv hängfrivändningar med stöt 40 kg x 3
  • 3 varv negativa dips 6 sek x 3
 
  • 3 varv negativa pullups med 3 sekunders paus vid mun, näsa och panna
  • 3 varv 15 GHD-situps
Det kändes framför allt i frontböjarna att jag stelnat till i veckan. I övrigt gick det bra, inga problem med känningar i benet i alla fall. Hade jag haft med mig magnesium så hade det kanske blivit mer fokus på frivändningar.

Syftet i dag var att väcka kroppen och inte satsa stenhårt. Men från och med nästa vecka är det slutmesat, jag har ju bara ett år på mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar