måndag 24 oktober 2011

Förtjänade jag 55 stötar?

Ja, jag skulle ju köra denna del helhjärtat i dag var det sagt;

På tid:500m rodd+30 stötar 30kg.  För varje påbörjad sekund över 1:45min på rodden så blir det 5 extra stötar.

Tiden ska jämföras med 7 oktober när jag rodde in på 1:46.

Det finns en roddmaskin på jobbet. Nu kan jag berätta att den är helt oförankrad och att den står står på ett mycket halt golv...inte så lämpligt för snabbrodd med andra ord! Inledande snabbdrag förflyttade mig framåt ungefär en meter. Sådär höll vi på, jag och maskinen, och åkte runt i 500 meter - det är såhär i efterhand svårt att analysera hur mycket av sluttiden 1:49:01 som beror på mig och hur mycket som beror på golvet men jag tar inte på mig allt...

Vad det än berodde på så var det ju 55 stötar som skulle till. Stången är i ett annat rum och var upptagen så det tog tyvärr en minut, kanske mer, innan jag kunde börja.

Totaltid 10 minuter...

Jag är inte säker på att jag förtjänade alla 55 stötar men blodsmaken i munnen säger mig att dagens träning nog förde mig framåt i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar