söndag 23 oktober 2011

I dag not so good

Var tvungen att hänga på låset på Sats i Sickla i dag eftersom det öppnar nio där på söndagar och jag hade bråttom iväg till Västerås. Jag är aldrig särskilt bra på morgonträning men vad gör man. Tre glas vin i går gjorde att jag kände mig halvredo.

Pass 3, jmf 7 oktober;

A 3 OHS 32,5kgx3 vila 2min

Jag hade planerat en höjning i dag men passade iom att jag kände mig svajig och av någon anledning lämnat mitt magnesium hemma.

B1.Backsquat 45kgx3 50kgx3 35kgx20
B2. 5 Press 30 kg x 3 ("hamnar du över 8st så höjer du vikten med 2,5kg till nästa pass")

Här kände jag att jag tappat, framför allt i pressen, efter min veckovila förra veckan. Sista varvet på pressarna fick jag bara till fyra. Jag var starkast andra varvet.

C.På tid:500m rodd+30 stötar 30kg.  För varje påbörjad sekund över 1:45min på rodden så blir det 5 extra stötar.

Det här gick i n t e bra. Jag gick emot alla konstens regler och vek ner mig efter 300 meter i rodden = avslutade inte, körde iaf 30 stötar men bestämde mig för att köra denna del helhjärtat i morgon i stället. Idiot. Ska det vara nödvändigt att bli helnykterist eller?

Lyckades nästan sparka upp fötterna i handstående en gång men var tvungen att rusa vidare riktigt missnöjd med min träning. Toppade förmiddagen när syrrans ena hund kräktes i bilen en timme senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar