tisdag 25 oktober 2011

Letar efter ryckkänsla

CrossFit Nordic och pt-timme:

Först en genomgång av lite rörlighetsövningar som jag ska börja köra, nu ska den här stela kroppen omdefinieras. Jag ska fokusera så mycket på rörlighet att jag nästan är rädd att bli överrörlig. David tror inte att risken är så stor.

Träning på ryck och OH squat upp till 35 kg. Mina ryck har så mycket att önska, ahhhh vad svårt jag har för det!! Jag längtar tills min kropp får känsla för ryckrörelsen.
Pullups med fokus på att använda armarna och inte lita på gummibandet.
En första träning på toes to bar-teknik. Kom inte upp :-)

Avslutning - 3 varv av;

  • 20 DU
  • 10 obrutna powerclean 35 kg
  • 10 burpee boxhopp

Vila en minut mellan varje varv
2 min/ 2,10 / 4,04

Hoppa hopprep kändes superbra första två varven = obrutna, tappade sista varvet ordentligt när jag var trött.
Det som hände vid varv tre var att jag glömde vad obrutna betyder och la ner stången efter sex vändningar...och var tvungen att börja om. Det var helt onödigt, jag hade ju fixat dem första försöket...Fick ett litet bryt där och var tvungen att vänta lite innan jag körde igen.
Första gången jag gjorde burpee boxhopp, galet jobbigt såklart.

Hej då

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar