tisdag 1 november 2011

Betyder inte TTB toes towards bar?

Började dagen med årets 24:e (!) naprapatbesök. De första 12 för armbågen, de sista 12 för axel och häl. Stötvågsbehandling på häl och hålfot är en rätt smärtsam historia kan jag informera om. Jag tror att jag kan komma åt det sista i axeln med mitt nya fokus på rörlighet, hoppas också att hälen håller sig...

Avslutade dagen med pt-träning på Nordic. Först press/split jerk/TTB-teknik
  • Jag fick till en riktigt bra och till och med explosiv press på 35 men sen tog det tvärstopp.
  • Split jerk - dålig explosivitet där. Stannade på 55 kg. Tippade fram armbågarna i dippen.
  • TTB-teknik - mycket bättre i dag än förra veckan. Inte riktigt där ännu. Mer toes towards bar typ.

Sen 5 varv av;
  • 5 burpee thrusters
  • 10 svingar 16 kg
  • 20 DU
Tid 11:49. Burpee thrusters ja, thrusters ger alltid känslan av andnöd i botten. Tappade flyt i hoppen ordentligt redan vid varv tre. Svingarna lät så lätta men underarmarna tog rätt slut så greppet blev svårt varv fyra och fem och jag bröt fjärde varvet men inte femte. Det här var en bra cirkel! Har också fått löftet om att vi ska köra mycket hopprep nu så att jag får bättre teknik och uthållighet där.

Avslutade med viktad sidoplanka 16 kg, två varv per sida. Sannolikt 30 sek per varv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar