torsdag 17 november 2011

Flåset tar sig!

Har fortfarande rätt ordentliga känningar i ljumskarna sen helgens tokridning så det har väl gått sisådär med rörlighetsträningen...ägnade iaf en rätt lång stund åt att försöka mjuka upp mig innan jag satte igång;

Sen - pass nr 1, jmf  30 oktober:

A1. 5 frontsquats 45 kgx3 (5/5/8)
"Sista gör du max antal reps, hamnar du på 8st eller fler så höjer du vikten med 2,5kg till nästa pass"
Vila 2min innan A2
A2. 3 Negativa PU 3 sekunders paus vid mun, näsa och panna.x3
Vila 2min innan A1

Sådärja. Jag har haft nån låsning/känning i höger höft/utsida knä ett par dagar, vet inte om det kommer från ridningen kanske så jag stannade vid åtta. Kanske hade jag kunnat pressa in nån mer jag nådde ju ändå gränsen för ökning så målet för dagen var uppnått.

B.På tid: 30-20-10 Hantelburpees 10 kg/hang squat clean 25 kg stång
 
Jag bestämde mig för att tro på någon som sa i tisdags att jag har bra flås och klippte till med en förbättring med 1:38 = tid 13:10. Målet var faktiskt att förbättra med 1,5 minut och det kändes som ganska mycket. Kul att det gick att pressa ner ännu lite mer.

C.GHD-situps 15x3 vila 60s
Det här var inte ens halvjobbigt. Ska jag öka kanske?

Bra träning i dag!

2 kommentarer:

  1. Grym kapning, sa ju att du skulle fixa det!

    Vi får kolla höften nu på tisdag om det fortfarande är kvar.

    Nästa gång du kör GHD-Situps vilar du 45s

    Tiden i tisdags var 9:48min och jag glömde säga att det var en grym prestation med dina 15armhävningar, 10 som kändes tufft förut är en barnlek nu!

    SvaraRadera
  2. Tackåtack! Skönt, det var ett tag sen jag var riktigt nöjd med ett pass känns det som faktiskt :-)

    SvaraRadera