tisdag 15 november 2011

Tillbaka på repet

CrossFit Nordic = pt-timme:

Inledning mini flight simulator = 5, 10, 15, 20, 25, 20, 15, 10, 5 av obrutna DU
Det går antingen superlätt eller inte alls. Fick ge mig efter otaliga missar på 20 på vägen upp. Jag stressar upp mig i stället för att fokusera och hitta rytmen.

Ett, återigen, misslyckat försök på press 40 kg. Hmmm.

Träning i explosiva singlar i front squats - ett gäng på 50 kg och tre avslutande på 60kg. David har i dag lyckats övertyga mig om att jag visst har blivit starkare, han har rätt i att de tunga är både stabilare och snyggare.

Varvade frontsquatsen med;
  • Pullups, två i taget med gummiband
  • Repklättring! Investeringen i långa tights möjliggjorde att jag i dag har kört totalt tre x tre repklättringar. Samma här som vid rephoppningen = jag stressar gärna upp mig i stället för att fokusera, när jag släppte det gick det ganska bra

Avslutning, cirkel;

2 frivändningar (fånga djupt) med efterföljande stöt
5 armhävningar
10 liggande/lutande rodd
15 knäböj
Ökning med två frivändningar varje varv (resten samma) avsluta med 10 vändningar

Tid 9:? (glömde...)
Tuffast såklart var vändningarna. Fick feedback att jag har bra flås. det kändes som bra information med tanke på den extrema blåsbälgsandningen i frivändningarna = jag hade inte dragit den slutsatsen på egen hand!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar