tisdag 8 november 2011

Ryckt upp mig lite

CrossFit Nordic med David:

Ryck, flera stycken på 35 kg, vikten oproblematisk - rycklåsningen börjar släppa! 4 missar på 40, filmade dem och kunde konstatera att det som saknades var att gå inunder, det var bra höjd på stången...i slow motion såg jag dessutom helt livrädd ut och tiltade huvudet snett bakåt i stället för framåt. Men jag är lättad över att ha tagit ett steg framåt i mitt ryckande och ser framtiden an med tillförsikt.

Front squats. 60 kg kändes rätt lätt, två missar på 65

Back squat upp till 65, miss på 70

Det här bevisar att jag i princip stått stilla i benstyrka i flera månader. Hur f-n är det möjligt? Skärpning!

4 varv av
  • 5 power clean 30 kg
  • 10 front squat 30 kg
  • 5 push press 30 kg
  • 20 double unders
Tid 11:08
Positivt: Allt obrutet utom double unders.
Negativt: Har aldrig hoppat så dåligt. Tog dem typ en och en. Varje varv. Helt otroligt. 

Många väskor packade nu. Konferens ons-tors, därifrån direkt till träning torsdag em i Uppsala sen blir det ridning i Bollnäs för hela slanten fredag-söndag. Yoohoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar