fredag 4 november 2011

Närmar mig 1:45

Det var längesen jag körde det här passet ordentligt...senast blev det ett mischmasch och man måste gå in både här och här för att få någon bild av vad som hände.

Pass nr 3:

A 3 OHS 32,5kgx3 vila 2min

Nu gick det bra. Första vändan lite vobblig men stabilt de övriga när jag kom på att jag skulle vända mig från spegeln. Nästa gång höjning till 35.

B1.Backsquat 45kgx3 50kgx3 35kgx20
B2. 5 Press 30 kg x 3 ("Sista gör du max antal reps, klarar du 8 st så höjer du vikten med 2,5kg till nästa pass")

Vad är det som händer med min ben- och presstyrka (eller, rättare sagt, inte händer)? 20-repsdelen med backsquat känns hemsk. Jag undrar om det är min oförmåga att pressa mig när mjölksyran kommer som gör att det känns som att jag aldrig blir starkare. Pressarna gick inte heller bra, det var till och med svårt att få till fem varje varv och definitivt inte läge för höjning nästa gång.

C.På tid:500m rodd+30 stötar 30kg.  För varje påbörjad sekund över 1:45min på rodden så blir det 5 extra stötar.

Rodd 1:45:06. Jag tror minsann det var den snabbaste rodd jag gjort. Endera dagen räcker det med 30 stötar men i dag blev det alltså 35. Totaltid 6:43. M å s t e komma snabbare in i stötdelen. 

D.Stå på händer mot vägg 3 min totalt, vilan mellan varje handstående gör du hängande i räcke.

Nej. Jag kan inte stå på händer ännu. Sparkar upp och sparkar upp men några tre minuter i handstående blev det inte. Hängde i räcke totaltid 2 min. Värkte i handlederna.


Trevlig helg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar