lördag 19 november 2011

Ännu lite snabbare

Dags för pass nr 2, senast 3 november;

A.Clean&Jerk Långsamt upp till 45kg där du avslutar med en perfekt trea (både stöt och nedtagningar)

Den tredje vändningen på 45 blev riktigt ful så jag vilade lite och gjorde om, då blev det åtminstone godkänt. Det funkar bättre när jag tänker att "jag ska fånga den djupt". Då böjer jag på benen liiiite lite och det blir rätt bra (för att fånga den djupt på riktigt så måste jag tokfokusera så det är liksom ingen risk att det blir något annat än en styrkevändning ändå). Jag tror att jag har lite för bråttom som vanligt - nästa gång ska jag ge den här delen mer tid.

B.Svingar 10 ned till 1 med 20kg - 4x10m sprint mellan  varje. På tid.
Tid 5:11 = 14 sekunders förbättring. Det här känns ungefär lika jobbigt varje gång så det måste ju betyda att jag blir bättre eftersom tiden förbättras. Jag gillar definitivt svingar mer än att sprinta men det är förbättringen på sprintarna som kapar tid nu.
C.Viktade backextensions 15 kilosstång på nacken 3x10

Sen gjorde jag några pullups hoppandes från 30-lådan, klarade sex stycken totalt med lite vila. Och försökte göra 15 armhävningar i rad men fick bara till 12 i dag. Jaja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar