tisdag 22 november 2011

PR C&J

Tisdag = CrossFit Nordic = PT-timme!

Fortsatte min quest för att bli DU-mästare genom att starta med en mini flight simulator (5-10-15-20-25-20-15-10-5 obrutna).

10-an kändes klockren och jag tänkte att det här kanske går bra i dag. Sen vände det. Några missar innan jag satte 15. Sen var det kört. Kom upp i 17 eller 18 men aldrig mer. Trots det kändes det bättre i dag än förra veckan av någon anledning. Snart så. Det fanns en tid när det här var lätt för mig och den tiden kommer att komma tillbaka.

Sen clean and jerk med start på 30 kg stegandes uppåt. Vid 55 kg först en miss - huh, det här var tungt tänkte jag. Instruktion: "Tänk bara att den ska upp till halsen och att du ska gå ner, tänk inte på någonting annat". Och det funkade ju - när jag väl vänt den (gm styrkevändning) var jerken inga problem alls.

Nytt PR: C&J 55 kg - schyrre!

Sen endast split jerk, satte två på 60 kg med aningens efterpress. Två missar på 65. Jag fegar. Men två på 60 utan att det kändes alltför stort är positivt.

Avslutningsvis:
  • Ro 500 meter under 1:45
  • 30 thrusters på 30 kg - på minuten 3 burpees utan armhävningar
Rodden började bra men tappade totalt sista hundra och stannade på 1:46:1
Sen var jag förbrukad. Första minuten fick jag till en thuster. Andra minuten fick jag byta till push press. Sen bröt vi...

Håller i minnet mittendelen av passet och hoppas på revansch på torsdag när det är 500 meter rodd igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar