torsdag 24 november 2011

1:45:0

Pass nr 3, senast 4 november:

Extremt långsam start i dag. Kom till gymet vid sju och båda stängerna var upptagna av personer som hade långt kvar...bra för min rörlighetsträning iaf. Till slut så...

A 3 OHS 35kg x 3 vila 2min

Ökning 2,5 kg. Som vanligt mycket stor skillnad på första och sista vändan. Det blir alltså bättre och bättre. Det första varvet var det ganska nära att jag tippade stången men sen skärpte jag mig.

B1.Backsquat 47,5kgx3 52,5kgx3 37,5kgx20
B2. 5 Press 30 kg x 3 ("Sista gör du max antal reps, klarar du 8 st så höjer du vikten med 2,5kg till nästa pass")
 
Back squats kändes bra förutom de sista 20, hittills aldrig nöjd med min prestation där. Bra koncentration på tekniken rakt igenom dock. Pressarna i dag gick mycket mycket bättre, tidigare har det varit på håret nästan från varv ett, absolut inte i dag - vet inte om det var mitt huvud eller mina axlar sen men jag fixade ändå bara exakt fem det sista varvet och inte mer.

C.På tid:500m rodd+30 stötar 30kg.  För varje påbörjad sekund över 1:45min på rodden så blir det 5 extra stötar.

Rodd 1:45:0. Sedärja - milstolpe i sikte = snart under 1:45. Klar förbättring sedan i tisdags, mitt självförtroende behövde detta (var det de nya roddmaskinerna? Eller att jag hade skåp nummer 145? Eller var det helt enkelt jag?).  I dag blev det 30 stötar för första gången. Sopig totaltid 6:25.

Glömde till och med bort att jag skulle stå på händer. Känns som att jag förtränger och förtränger denna del.

God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar