fredag 23 september 2011

Inga avrundningar

Pass nr 3, att jämföra med  11 september;

A 3 OHS 30/32,5/32,5kgx3 vila 2min

Hade tänkt köra 32,5 varje varv men det var brist på viktskivor så jag körde igång på 30 och ökade de två sista varven. Inte riktigt lika stabil känsla som sist men det var också lite tyngre så....det gick iaf.

B1.Backsquat 45kgx3 50kgx3 35kgx20
B2. 5 Press 27,5kgx3 ("hamnar du över 8st så höjer du vikten med 2,5kg till nästa pass")

Backsquats kändes bra. Pressar också. Fick till åtta med nöd och näppe sista varvet så det blir en omgång till på samma vikt.

C.På tid:500m rodd+30 stötar 30kg.  För varje påbörjad sekund över 1:45min på rodden så blir det 5 extra stötar.

Rodden kändes omöjligare än sist och visade sig vara det också - redan vid hälften tog jag slut. Försökte verkligen trycka i men inget hände! Slutade på 1:47:1...förra gången avrundade jag nedåt men det var ju inte riktigt rätt. Så den där sista lilla ettan gjorde att det blev 45 stötar. Först tänkte jag skriva 1:47 och köra 40 stötar. Sen frågade jag mig själv för vem jag gör det här egentligen och ändrade mig till sanningen. Totaltid åtta minuter.

Eftersom  högeraxeln inte vill släppa tog jag även i dag bort handstående. Måste få in lite träning på det på tisdag.

Trevlig helg - nu blir det AW!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar