söndag 11 september 2011

Lördag

Pass nr 2;

A.Clean&Jerk Långsamt upp till 45kg där du avslutar med en perfekt trea(både stöt och nedtagningar)

Kände mig extremt oexplosiv i dag. Förmodligen pga att jag haft min sämsta kostvecka på evigheter, tårta på jobbet två dagar i rad bara som ett exempel....och en kompis på middag i går med lite vin kanske gjorde sitt...men hur som helst - det gick ok. Svårast var att låsa ut armarna i stöten. Ville mest pressa ut dem lite sådär i efterhand.

B.Svingar 10 ned till 1 20kg 4x10m sprint mellan  varje. På tid

Här var det lite jobbigt framför allt att hitta någonstans att sprinta utan att ta uppmärksamheten från alla som var på gymet. Det gick bättre än väntat ändå i dag iom att det var ganska tomt när jag tränade. Jag tror att jag mesade lite för mycket gällande flåset men brukar nog göra så här när jag tänker efter första gången jag kör något. Vilket jag verkligen borde sluta med...ok, tiden då: 6:30...(förbättringspotential?)

C.Viktade backextensions hantel/stång på nacken 3x10

 Körde med en 10 kilosstång på nacken. Varje runda började toklätt och var rätt svår de sista 2-3.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar