torsdag 22 september 2011

Sprintar runt på gymet

"Pass nr 2", senast  11 september;

A.Clean&Jerk Långsamt upp till 45kg där du avslutar med en perfekt trea(både stöt och nedtagningar)

Hmm, kände mig lite begränsad i stötarna i dag, har fått ett bakslag med axeln igen som känns när jag låser ut. Det gick men jag har varit bättre. Tur att jag har sex naprapatbehandlingar kvar. Frivändningarna helt ok men jag är inte supernöjd. Bättre rackningar kan jag.

B.Svingar 10 ned till 1 med 20kg - 4x10m sprint mellan  varje. På tid

Jag tyckte att det gick mycket mycket bättre i dag och att jag definitivt pressade mig mer och så blev tiden bara fem sekunder snabbare än sist?!? 6:25. Jag tror att sprintsträckan jag mätte ut var för kort förra gången. Svingarna känns jättebra, en gång missade jag att stoppa i toppen så där förlorade jag väl några sekunder kanske. Det här kändes så jobbigt första gången men jag verkar redan ha vant mig vid att sprinta runt på gymet, det känns inte konstigt alls - jag är helt inne i min egen värld.
 
C.Viktade backextensions hantel/stång på nacken 3x10

Glömde bort vad jag körde med sist (10 kg) och tog en 15-kilosstång. Det var lite för tungt egentligen, det var nog bara de första fem varje varv som var godkända. Testar att sänka nästa gång och göra dem ordentligt i stället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar