söndag 14 augusti 2011

Malmöträning

Nere i Malmö för att hjälpa syrran att flytta och hittade deras nyaste Sats-gym i västra hamnen som var riktigt schysst!

Det här passet kan jämföras med både 29 juli och  7 augusti beroende på om det är cirkeln eller lyften man tittar på.

Började med:

  • Smal bänkpess x 5 x 3 på 37,5 kg, 2 min vila mellan varje.
Stor skillnad nu, känns nästan som att jag kan öka igen :-)


 Sedan marklyft, efter lite uppvärmningslyft;

  • 85 kg x 2
  • 2 min vila
  • 90 kg x 2
Tungt men det gick :-) 
 
Sen 5 varv på tid av;
  • 5 marklyft 70 kg
  • 10 armhävningar
Tid 6:46 = 40 sekunder snabbar än sist, armarna blir lite starkare i alla fall!
 
Avslutning med 3 varv av 8 GH-raises och 15 backextensions. Det tar i ländryggen.... 
Nu måste jag packa vidare....

2 kommentarer:

  1. Men ser man på, du är ju rätt bra ändå ;)

    Du skulle dock bara ha kört 85kgx2, 90kgx2 inte 80kgx3x3 efter det.

    SvaraRadera
  2. Hade lite bråttom, jag körde ju inte 80kg-svängen också - däremot bär jag rätt mycket kartonger just nu :-)

    SvaraRadera