torsdag 25 augusti 2011

Äntligen 55!

Efter tisdagens pass var det ju mycket osäkert på hur dagens pt-pass skulle gå....helt ok visade det sig :-)

Frivändningar. Ta fart från botten, vänta in stången, upp med armbågarna....och till slut efter sååå lång tid i stiltje satte jag 55 kg! Yes - det finns hopp!

Frontsquat. Kändes rätt bra och testade på 65 kg (tror jag?) men var inte tillräckligt stark.

Marklyft. Testade mitt 100-kilosmål i dag. Den lyfte lite lite från marken men efter för lång tid och det fanns ingen kraft att få upp den. Inte i dag.

Rodd. Uppgift: Ro 500 meter under 1:45. Tidigare, när jag körde slut mig på 500 meter den 2 augusti landadet jag på 1:48. Jag kände mig lite nervös men intalade mig själv att jag fixar det här och om jag inte gör det handlar det bara om pannbenet. Det var inte riktigt sant dock, när det var ca 200 meter kvar gick jag in i väggen och tappade såklart rätt mycket fart så jag landade till slut på 1:46. Men - två sekunder bättre än sist!

Ringdips. Eller, egentligen inte. Jag har knappt tränat detta så, förutom styrkan, har jag rätt kass teknik och det gick inte så jag körde några långsamma dips utan att ta mig upp igen som träning. Men - vafasen - borde inte det kallas för ringdips då eller?!?!

Nöjd med 55 kg frivändning och 2 sek förbättring på rodden. Jag tar det andra senare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar