torsdag 11 augusti 2011

Jag kan frivända, jag är inte rädd

I dag frivändningar!! Senast detta pass var 4 augusti. Skönt nog är ryggen som tjorvade till sig i tisdags nästan helt återställd och hindrade mig inte på något sätt i dag. Egentligen brukar jag ha detta pass ett par dagar efter mitt tunga benpass och alltid ha ganska mycket träningsvärk i benen, det slapp jag i dag.


A. Bygg upp en tung singel med bra teknik styrkefrivändning.
Helt ok. Jag lyckades koncentrera mig på (tror jag) alla detaljer i vändningarna. Snabbare från backen till exempel. Jag är ju inte alls framme ännu vad gäller något djup i landningarna men jag lyckas iaf tänka på det i varje vändning. Utan problem ända upp tom 52,5 som också gick som en dans i dag. Tre löjliga missar på 55 kg men känslan just nu är att detta var rätt skoj för första gången på länge!

B. 5x3 styrkefrivändningar + 3 frontböj 45 kg.
Kändes bra här också. Höjde vikten lite utan problem men det var säkert pga att benen var fräschare än de brukar vara som sagt.

C. Tabatarodd. Vila 5 min och ro tillbaka samma sträcka du kom så fort du kan.

  • Tabatarodden: 716 meter. Wowowow - 4 meter längre än sist!
  • Tillbakasträckan fasade jag lite för eftersom jag ett par gånger den senaste tiden har gått ut för hårt för att sedan vika ner mig och bara tvärstannat mitt i. Jag förbjöd mig själv att stanna i dag och rodde sedan in på 2:04...

D. Plankan 1 min på 30 sek av x 4
När ska det här kännas lättare? 

Over and out



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar