tisdag 2 augusti 2011

Blodsmak

Ojojojoj....avslutningen på dagens PT-timme var den värsta på länge. Återkommer till den längre ner.

Första delen ryckteknik, både från häng och från mark. Jag har svårt att inte slå in stången i magen (den som är så liten, hur lyckas jag ens träffa?). Det där med att "vänta in stången" är inte lätt. Eller att låsa ut armarna snabbt. Men det var skoj och jag känner mig hyfsat nöjd, vi körde inte på några tyngder utan det var ren teknikfokus. Nu har jag slitit upp insidan på lillfingrarna.

Sen jerks varvat med pullups:
  • Jag är som två personer, antingen superfokuserad eller helt omöjlig. Splitjerk på 50 kg flög upp och var galet lätt, 55 kg var det en helt annan person som med nöd och näppe lyckades jerka upp. Tyvärr var det den personen som försökte sig på 60 kg och då gick det ju inte. 
  • Framgång på pullups i dag, sista vändorna bytte vi till så tunt hjälpband att det knappt gav hjälp och jag lyckades faktiskt nästan dra upp mig. Målet i sikte! Dagen jag gör min första pullup ska jag fira stort.

Avslutningen då....fy f-n vad jobbig den var!! Detta var uppdraget:
  1. Rodd 500 meter under 1:45
  2. 30 ggr 30 kg från axel till över huvudet på raka armar (oavsett teknik)
 För varje sekund som jag hamnade över 1:45 i snitt lades ytterligare 5 reps till på del 2....

Det lät väl inte så jobbigt ändå? Men. Jag hade svårt att hålla hastigheten ens från början. Sista 200 metrarna kändes benen som i kramp och jag landade tyvärr 3 sek över målet = del 2 landade i stället på 45 reps. När jag så skulle ta tag i stången och vända upp den klarade jag inte ens av vändningen vid första försöket (30 kg...). Slut i underarmar, fullständig andnöd och frustade som en galning. Tack och lov lugnade det ner sig liiite efter en stund och jag lyckades till slut avsluta genom att ta dem fem och fem. Tid 8:17. Den mesta tiden gick nog åt till att försöka andas. Blodsmaken satt i ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar