tisdag 16 augusti 2011

Två nya rekord!

Jag har fått några behandlingar på remiss för att komma åt problemen med häl och axel så jag började i morse hos naprapaten med lite skön stötvåg i vänster häl plus behandling av axeln. Resultat direkt = under dagens pt-träning kunde jag för första gången på länge jobba med vikter ovanför huvudet utan att axeln hindrade mig.

Först träning på OH squat. Jag har knappt testat det sedan januari pga axeln och det var i januari jag satte mitt förra rekord på 40 kg. Trots detta slog jag till i dag med 42,5 kg! Nice.

Sen splitjerk kombinerat med pullups;
  • Pullups gick sämre än förra veckan, kände mig lite svagare i just detta i dag. Det gör inte så mycket eftersom jag var starkare i andra grejer :-)
  • Splitjerk 60 kg! Ett av mina augustimål avklarade! Kändes inte så galet svårt heller faktiskt. Första försöket var inte ens ett försök utan jag gick in med stången igen men efter lite coaching så satt den. 

Efter det gjorde vi något som David mycket lämpligt benämnde som en övning i ödmukhet. Körde lättare marklyft. Men med fatgrip. Det är alltså en grej man sätter runt stången så att den blir tjockare vid greppet och det blir mycket tydligt om man är svag i greppet. Hos mig blev det mycket tydligt, uppmaningen att "krossa stången" kändes ju lagom cool när jag i stället mest tappade den :-) men det var rätt skoj.

Avslutningen då.
Rodd 500 m  / 15 KB-svingar 16 kg
Vila 3 min
Rodd 400 m / 12 svingar
Vila 3 min
Rodd 300 m / 9 svingar
Vila 3 min
Rodd 200 m / 6 svingar
Vila 3 min
Rodd 100 m / 3 svingar

All rodd under 1:55, sista varvet under 1:50.

Japp. Sjukt jobbigt såklart. Och jag är sjukt nöjd just nu.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar