fredag 12 augusti 2011

Lite intervaller

För första gången sedan 8 juni vågade jag på mig lite backintervaller! Har avvaktat med dem pga min vänsterhäl men var tvungen att testa:

  • Jogga till pullupräcket i skogen vid Årstabron
  • Spring uppför backen där så fort du kan 8 ggr
  • Vila 2 min mellan varje varv
  • Mellan lopp 4 och 5 vila fem minuter och häng då i topp-positionen av en pullup i räcket i totalt 1 min (hängde totalt en minut efter varv åtta också)

Undrar vad det är för magiskt med just åtta varv som gör att det alltid känns som att det är det absolut sista man orkar? Det kändes att det var länge sen, de sista varven är det mycket vilja som krävs för att ta sig ända upp. Jahapp, nu har det hur som helst gått 30 minuter och hälen känns ok än så länge.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar