torsdag 4 augusti 2011

Står och stampar men stampar snyggare

Nästan fyra veckor sedan jag körde frivändningspass själv ( 10 juli ) men i dag var det dags!

A. Bygg upp en tung singel med bra teknik styrkefrivändning.
Nu tycker jag att det går framåt vad gäller tekniken, fick till ett gäng riktigt schyssta vändningar innan den magiska 50-gränsen skulle passeras. Jag var såpass nöjd att jag fick fortsätta med försök på 52,5 som gick så bra i juni men fick tyvärr ge upp efter tre försök (Why ?!?!?!?!).

B. 5x3 styrkefrivändningar + 3 frontböj 42,5 kg.
Alla vändningar och böjar superbra enligt mig själv :-) bestämmer mig för att vara nöjd med den biten trots frustrationen för att jag inte tar mig framåt viktmässigt.

C. Tabatarodd. Vila 5 min och ro tillbaka samma sträcka du kom så fort du kan.
  • Tabatarodden: 712 meter. 19 meter längre än sist. Så länge jag blir bättre så. 
  • Men vad hände vid tillbakasträckan? Jag gick ut alldeles för hårt och fick värsta krampen efter 200 meter! Måste lära mig att lägga rätt tempo från start i stället för att, som i dag, köra igång på under 1:50-tempo. Med tanke på hur det kändes i tisdags borde jag ju verkligen ha agerat annorlunda kan man tycka. Det som hände var i stället att jag först gav upp, sen skärpte jag till mig lite och rodde in de sista 500 på ca 2:05.....

D. Plankan 1 min på 30 sek av x 4
Här kändes det verkligen att det var några veckor sedan. 

Ja, jag har verkligen stått och stampat länge nu vad gäller mina frivändningar. Hoppas att det faktum att de ändå blir snyggare på lägre vikter betyder att det snart är dags att gå vidare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar