lördag 20 augusti 2011

Träningsvärk

Alltid, alltid sån träningsvärk efter benpass - borde det inte bli bättre när jag kört på samma vikt ett tag?!? Hade först tänkt träna i går men vilade och gick med stapplande steg till gymet i dag i stället för att köra repetition från, senast, 7 augusti:

5 varv av;

  • 9 liggande rodd i smithmaskin
  • vila 1 min
  • Enarmspress 5/5 m 14 kg KB
  • vila 1 min
Gick helt ok, rodden på håret och pressen bättre än sist.

Sen AMRAP 20 min;
  • 10 burpees
  • 10 utfallshopp
  • 10 KB-svingar 16 kg
20 minuter är så lång tid. För att träna greppet mer körde utan magnesium alla varv, kanske var det det som sinkade mig lite - fick till 10 varv och 8 burpees = 2 färre än förrförra gången som gick bäst. Utfallshoppen hade egentligen inte riktigt godkänt djup men träningsvärken mesade till mig...

Sidoplanka 30 sek x 4 per sida, varannan sida utan vila. Kändes att jag körde GHD-situps för ett par dagar sen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar