tisdag 30 augusti 2011

Igångsättning efter lite vila

Fyra oplanerade vilodagar. Ok - träningsfri lördag är mitt fel som vek ner mig efter en extremt sen fredag. Men på lördagskvällen började en förkylning krypa inpå skinnet och i söndags var jag däckad hela dagen. Bättre i måndags men dock lock för och ont i öronen. I dag bättre men inte alls fräsch.

Dagen i dag började med naprapatbesök hos Erik på Med.Arbetarna och lite skön (not) stötvågsbehandling i vänsterhälen plus behandling av högeraxeln.

Sen efter jobbet blev det äntligen lite träning med ett schysst och flåsfritt pt-pass. Minns inte alla svängar så det är lite gissningar kring vad jag gjorde när;

Lite uppvärmning med start på 30 kg av;
Clean / Frontsquat / Press/ Push press /Push jerk

Pressarna hängde inte med så länge viktmässigt, fortsatte uppåt med clean & jerk och stannade på 50 kg och körde lite teknik. Det kändes rätt bra i dag faktiskt. Jag börjar på riktigt tycka att det är skoj att frivända igen.

Sedan tre varv av;
  • Negativa ringdips x 3
  • 5 armhävningar
  • Och frivändning 50 kg tror jag
Lite frontsquats upp till 55 kg.

Ja, vad gjorde jag sen? Hängde i pullupräcket; hoppa upp till topp-position, sänk ner dig 10 centimeter och räkna till fem, sänk ner dig till 90 graders vinkel i armarna och räkna till fem igen, hoppa ner. Tre gånger i rad. Jag tror att jag varvade det med frontsquats.

3 varv (eller var det bara 2?) av;
  • 8 svingar 24 kg KB
  • 3 frontsquats 45 kg
Det krävs verkligen fokus på 24-kilosarna, det är inte så att de flyger upp medans man tänker på annat. Men jag gillar att svinga. Frontsquatsen kändes ok, sista setet bäst.

Vi avslutade med lite repklättring! Eller klättring och klättring, jag lyckades iaf att förstå hur jag skulle göra och ta mig upp på repet, nypa fast mig med fötterna och häva mig upp till ett högre läge med tillhörande fotfixering. Eller vad det nu heter. Det var första gången jag testade och jag fick mersmak och ont i skinnet på smalbenet.

Snart är jag både frisk och har nya program!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar