söndag 7 augusti 2011

Dubbel rapport

Fredag 110805

Fredagens träning vill jag helst inte rapportera om, det gick inte bra. Men men, jag var där, det var samma pass som 28 juli och detta hände;

Först 5 varv av;
  • 9 liggande rodd i smithmaskin
  • vila 1 min
  • Enarmspress 5/5 m 14 kg KB
  • vila 1 min
Nöjd med att ha ökat rodden ytterligare. Missnöjd med att jag var svagare i pressen i dag än senast, det gick inte alls att ta dem fem och fem med vänster, jag fick pausa för att fixa det. Förtränger och går vidare.

Sen AMRAP 20 min;
  • 10 burpees
  • 10 utfallshopp
  • 10 KB-svingar 16 kg
Jag var tveksam först om jag skulle köra cirkeln faktiskt, kände mig inte alls på topp. Men tog mig i kragen och fick till slut till 10 varv, dvs 10 burpees sämre än sist. Men en bättre dag vet jag ju att har jag mer i kroppen. Förtränger och går vidare.

Sidoplanka 30 sek x 4 per sida, varannan sida utan vila.

Avslutade med 2 minuters totaltid av topplägeshäng i pullup-räcket.


Söndag 110807

Dagens pass är faktiskt lite mer positivt :-) Det var dags för bänkpress, marklyft etc, jämför med 29 juli;

  • Smal bänkpress x5x3, 2 min vila mellan varje
Nya vikten 37,5 rakt igenom, skoj!
  • Marklyft 82,5 kgx3x3, 2 min vila
Ökade med 2,5 kg från förra gången, check.

Sen 5 varv på tid av;
  • 5 marklyft 70 kg
  • 10 armhävningar
  • 20 boxjumps 50 cm
Vila 30 sekunder mellan varje varv.

Jag har ju tagit bort boxhoppen några veckor för att spara hälen. Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och bokat en läkartid i morgon för att kolla upp både vänster häl och min struliga höger axel, därför ville jag testa hälen i dag. Så nu vet jag att den inte är bra ännu...men om vi ska jämföra tiden på cirkeln gjorde jag den senast 7 juli, då tog det 13:20,  i dag tog det 12:04. Framför allt är jag starkare i armhävningar, om hälen blir bra kan jag hoppa mycket snabbare...

3 varv av 8 GH-raises och 15 backextensions. Det känns ordentligt i ländryggen.

Avslutade med 2 minuters totaltid av topplägeshäng i pullup-räcket. 

Nu är det slut på semestern så nu blir det lite mindre vindrickande framöver...även bättre kost - i går stod det till exempel helt plötsligt en skål med chips framför mig. Efter en stund fanns där bara en tom skål?!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar