fredag 29 juli 2011

Det går framåt

Utgångspunkt i dag var passet från 15 juli:
  • Smal bänkpress x5x3, 2 min vila mellan varje
Jag började med att mesa kvar på 35 kg det första varvet men lyckades öka till 37,5 på de två sista. Fick kämpa men det gick. Nästa gång kör jag på 37,5 med en gång såklart.
  • Marklyft 80 kgx3x3, 2 min vila
Tungt men känns bra och "lätt", ingen risk att jag inte klarar alla reps iaf.

Här skulle jag sen haft en del där jag hängde i toppläget i pullup-räcket i två minuter. Eftersom jag repeterar passet från 15 juli glömde jag ju det i dag igen...får lösa det genom att ta mig till räckena i skogen i morgon tror jag.

Sen 5 varv på tid av;

  • 5 marklyft 70 kg
  • 10 armhävningar
Det som påverkar tiden är armhävningskapaciteten men den var klart bättre än sist, jag var nästan två minuter snabbare i dag = 7:26. Jag tackar för inrådan att köra armhävningar varannan dag under fjällvandringsveckan vilket garanterat bidrog till resultatet.

Avslutning med 3 varv av 8 GH-raises och 15 backextensions. Förra gången var det alldeles för lätt så jag ökade i dag från 5 GH-raises och 10 backextensions, det var stor skillnad. Bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar