fredag 8 juli 2011

Benpass

Inga problem att köra i dag, förkylningen eller vad det nu var försvann bakom kröken! Så det blev benpass i dag. Det låg i planeringen att förbättra mig sedan sist vilket var söndag 26 juni.

Fem varv av;
5 frontsquats 40 kg
5 backsquats 40 kg
20 utfallshopp
Vila 3 min mellan varje varv

Försökte fokusera mer på teknik än snabbhet i böjarna och kände verkligen att frontsquatsen blev bättre, framför allt mer upprätta på tillbakavägen...fick lite teknikträning på backsquats i veckan men känner att jag har svårt att hålla mig upprätt, vill gärna typ luta mig framåt här. Måste kolla upp min teknik mer.

AMRAP 10 min av;
10 utfallssteg m 30 kg
10 GHD situps

Jag hade som mål att få till åtta varv i dag och räknat ut att jag då skulle starta varje varv var 75:e sekund. Det var inga problem = åtta varv i dag med ca 15 sekunders marginal. Tjoho!

Noterar en, faktiskt oväntad, positiv effekt av att skriva ner träningen i bloggen. Inte för att så många läser denna spännande följetong men jag har blivit mycket mer fokuserad på vad jag gör och planerar träningen och vad jag vill åstadkomma i högre grad. Schysst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar