lördag 23 juli 2011

Borde nog vilat i dag...

Toppade massageeffekten genom att förra söndagen vara ute och ro kyrkbåt i trekvart, inte så särskilt tungt men sannolikt det osmartaste för högeraxeln som började ila ordentligt efteråt. Det höll i i några dagar men nu känns den ok eftersom den fått vila sen dess.

Träningen i veckan har i övrigt bestått av fjällvandring i Jämtland; tisdag osäkert hur långt, onsdag 16 km, torsdag 19 km och i går 12 km. Efter gårdagens tur satte jag mig i bilen och körde i ca 9 timmar för att komma hem. Sov kanske sex timmar i natt och är hur trött som helst i dag men gick såklart iväg för att träna.

Benpass var på schemat, samma som t ex 8 juli. Jag insåg snabbt att benen faktiskt inte haft totalvila i veckan utan var rätt ordentligt trötta när jag körde mina fem varv av;

5 frontsquats 40 kg
5 backsquats 40 kg
20 utfallshopp
Vila 3 min mellan varje varv

Det var hemskt! Jag var helt slut i benen och verkligen usel. Har aldrig gjort så fula backsquats. Bröt utfallshoppen ett par gånger (!). Håller tummarna för att känslan i kroppen bara var ett kvitto på att benen jobbat en del i veckan och att jag egentligen är mycket starkare innerst inne.

Avslutning AMRAP 10 min av;
10 utfallssteg m 30 kg
10 GHD situps

Åtta varv förra gången. För att ta mig framåt någonstans i dag slog jag till med åtta varv och två utfallsssteg. Alltid något?

Nästa pass på tur är frivändingspasset men det får jag inte ta dagen efter detta så jag funderar på att i morgon köra passet med burpees/utfallshopp/svingar. Det får vi se då.

2 kommentarer:

  1. Sa ju att du inte borde oroa dig över att det inte blev någon styrketräning i veckan :)

    Vila imorgon iaf!

    SvaraRadera
  2. I know...vilade faktiskt i dag, kroppen är rätt trött - jag är ju så gammal :-) då kan det ju inte vara vettigt att vila i morgon OCKSÅ?!?!

    SvaraRadera