tisdag 12 juli 2011

Kul med PT-pass

Det är värsta lyxen att träna med PT en gång i veckan, i dag var jag både seg och hungrig på vägen dit men jag har lärt mig att det spelar liksom ingen roll - en timme senare har man gett järnet, är helt slutkörd och oftast riktigt nöjd.

I dag först uppvärmning med lite lätta hängfrivändningar, pressar, jerks och split jerks innan vi fokuserade på split jerks. Det gick rätt bra tycker jag fram till ett misslyckat rekordförsök på 60 kg. Jag trodde det var 55 vilket gjorde att jag inte hade någon mental spärr. Det gick inte riktigt men känns alls inte omöjligt. Det var ett bra försök och jag kunde  konstatera att det inte kändes så skrämmande tungt som jag minns att 55 kg gjorde när jag tog det. Stannade på 55 kg i dag alltså.

Sen back squats. Hmmm. Jag går ner för sakta. När jag går fortare är det som att jag tappar stoppet och går rakt ner i botten i stället utan att komma upp = jag blev räddad ett par gånger därnere och fick krypa ut men till sist tog jag iaf 70 kg, nöjd med det. Bra träning, nu tror jag att jag fattar tekniken.

Den sista cirkeln då. Tre varv av;

Rodd 1 min
Vila 1 min
Thrusters 20 kg 1 min
Vila 1 min

Rodden: 1:52,2 1:49,5 1:48,5
Thrusters: 18, 19, 17 (borde klarat fler sista varvet jag vet, gav upp ett par gånger i huvudet)
 
Andningen lät som en mistlur, framför allt efter roddens sista varv. Men jag gav ändå järnet, är helt slutkörd och riktigt nöjd :-) Pass på inför spännande rapport efter torsdagens träning när jag har lyckats få med två kollegor. Det ska bli skoj!

2 kommentarer:

  1. 1:52,2 1:49,5 1:48,5 och det var tom 70kg på BS :)

    SvaraRadera
  2. Fan va slarvig jag är! Måste ändra direkt...

    SvaraRadera