onsdag 6 juli 2011

PT-timme

Grundade med 1,5 bit morotskaka på eftermiddagen så hade jag nåt att skylla på om det inte gick bra:

  • Frontsquats; jobbade upp till ett misslyckat PR-försök på 65 kg. Jag trodde det var 60 så jag var först onödigt missnöjd, nu är jag bara lagom missnöjd (försöker att undvika att se vad det är för vikt han lägger på så att jag inte ska blockera mig...).
  • Varvade dem med gummibands-pullups, tre i taget. Noterar framgång genom att jag går på tunnare och tunnare hjälpband (David har inte noterat vilka band jag använt när eftersom han bara "räknar dom riktiga" = hoppas han börjar räkna snart).

  • Frivändningsteknik. Mitt problem (nja, ett av dem) är att jag landar brett och inte går ner för att fånga stången. Men vi höll oss ganska länge och tekniktränade på 50 kg utan att det var risk att missa så vi noterar lite framgång här också!
  • Varvade det med ringdips, tre i taget. Ja, alltså, den som tittade riktigt riktigt noga noterade att jag faktiskt rörde mig lite lite neråt och sen upp igen - vilket har känts i princip omöjligt tidigare så jag börjar nog tro att det ligger några riktiga ringdips och väntar i horisonten :-)

Avslutningsvis 3 varv av;
  • 300 m rodd under 1,55
  • 15 obrutna KB-svingar 20 kg
Roddens sista varv var så hemsk att jag la av i ett par sekunder mitt i (morotskakan?!?!) det kanske jag inte är så stolt över. 300 meter känns så lite men med svingarna i kroppen är det såklart en helt annan sak. KB-svingarna obrutna varv ett, sen 7/8 och 5/5/5.

För att få riktigt bra effekt av träningen gick jag vidare till middag med vin och bio med smågodis....hoppas det hjälpte.

2 kommentarer:

  1. Rättning, jag har inte noterat vilka band du använde innan tennisarmbågen, definitivt efter den blev bra så noteras allt :)

    SvaraRadera
  2. Aha - men jag hoppas iaf att du en dag kommer att ändra notering från färg till siffra :-)

    SvaraRadera