fredag 15 juli 2011

Mot Dalarna

I går använde jag ett presentkort och fixade 50 minuters massage, tänkte att det var bra för min krångliga högeraxel och lite lyxigt. Det var bra, han hittade en hel del ställen att trycka på på högersidan. Och även på vänstersidan. Det blev lite massage och mycket triggerpunkter.

I dag ett något reviderat pass jämfört med 7 juli. I vanlig (?) ordning en lång sen middag med vin och vänner i går och knappt någon sömn men kände mig rätt ok.

  • Smal bänkpress 35 kgx5x3, 2 min vila mellan varje
Här var planen att öka till 37,5 i dag men det var helt omöjligt kan jag säga, det var på håret att jag klarade 35-vikten. Vinet som spökade?

  • Marklyft 80 kgx3x3, 2 min vila
Japp, det gick bra. Inget särskilt att säga om det.

Här skulle jag sen haft en del där jag hängde i pullup-räcket i en minut. Det glömde jag totalt bort insåg jag först på hemvägen! Vinets fel?

Sen 5 varv på tid av;

  • 5 marklyft 70 kg
  • 10 armhävningar
Här har jag tidigare kört med 20 boxhopp efter armhävningarna och 30 sek vila mellan varje varv, nu vilar jag lite från hopp för att få ordning på vänsterhälen. Men utan vila kommer ju armhävningarna väldigt tätt så det kändes som att köra 50 armhävningar i sträck. Tog slut ganska fort där och från varv tre var det i princip bara ettor för att ta mig igenom varvet. Tiden hela 9:30. Vinet? :-)

Avslutning med 3 varv av 5 GH-raises och 10 backextensions. Lätt som en plätt.

Nu blir det gymfritt i åtta dagar, hemska tanke! Först en helg i Hjortnäs och nästa vecka vandring i Jämtlandsfjällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar