söndag 31 juli 2011

Benköraren igen

Äntligen var det dags för lite revansch gällande det usla benpasset jag körde 23 juli. Och eftersom det är sommar och semester så var det ju självklart att jag förberedde mig i går med en hel del vin. Det var nog därför det gick bättre i dag än sist:

5 varv av:
  • 5 frontsquats 40 kg
  • 5 backsquats 40 kg
  • 20 utfallshopp
Vila 3 min mellan varje varv

Mycket bättre i dag än för en vecka sedan, hade fokus på teknik i stället för att bara vilja "bli av med dem". Jag har verkligen en stor spärr i kroppen för squats, vill inte göra dem alls egentligen orörlig som jag är. Men jag tycker att jag lyckades vara närvarande i stället och fokusera som sagt. Och inget löjl med att bryta utfallshoppen heller i dag.

Sedan AMRAP 10 min av;
10 utfallssteg m 30 kg
10 GHD situps

Åtta varv och 10 utfallssteg, dvs 8 utfallssteg fler än förra gången, yoohoo!

Sen kom jag äntligen ihåg att jag ska träna grepp och pullupstyrka så jag avslutade med att hänga i toppläget i pullup-räcket i totalt 2 minuter. Behöver göra mer av det kände jag, många avbrott blev det...

Det här passet får jag alltid sjuk träningsvärk av så nu sitter jag med spänning och inväntar den  :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar