söndag 10 juli 2011

Nöta nöta nöta...

I dag ytterligare ett pass för att framför allt träna frivändningar, förra gången var i Malmö den 29 juni

A. Bygg upp en tung singel med bra teknik styrkefrivändning.
Jag gav det verkligen tid i dag men eftersom det inte går att gå vidare utan en korrekt vändning kom jag inte förbi 50 kg i dag heller. Stod och nötte här länge men gav mig inte godkänt. Vet inte riktigt hur många jag körde men definitivt fler än 10 iaf.

B. 5x3 styrkefrivändningar + 3 frontböj 40 kg.
Efter den långa tiden på 50 tänkte jag att jag skulle vara lite trött här men effekten var att stången kändes extremt lätt plus att jag tyckte att varenda vändning faktiskt blev riktigt snygg. Frontböjarna onödigt jobbiga i stället eftersom jag som vanligt har träningsvärk efter benpasset i förrgår.

C. Tabatarodd. Vila 5 min och ro tillbaka samma sträcka du kom så fort du kan.
Inte på topp i dag, rodde 693 meter, tror att jag vek ner mig lite väl de sista varven.

D. Plankan 1 min på 30 sek av x 4

Ibland, typ i dag, vill jag verkligen skylla på min ålder. Det finns nog andra som skulle säga att det är mer relevant att skylla på allt vin som slank ner till middagen i går. Bara att nöta på, en dag ska jag skriva att  50 kilo känns extremt lätt i stället för 40.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar