onsdag 29 juni 2011

Lost my mojo?

Nere och jobbade i Malmö i går, tisdag, och letade upp Sats city för att köra kvällens pass. Det var samma som jag körde 12 juni när jag var så nöjd över hur lätt det gick. Not so much den här gången

A. Bygg upp en tung singel med bra teknik styrkefrivändning.
Tyckte inte jag fick till en enda som kändes snygg och rätt. Lyfter inte armbågarna, landar för brett med stången inte ända uppe etc. Fick till slut stanna på 50 med halvbra känsla. Just nu känns 55 långt borta.

B. 5x3 styrkefrivändningar + 3 frontböj på 85% av A
Ja, det blev 42,5 då. Inga problem där. Träningsvärk som vanligt av benpasset två dagar tidigare :-)

C. Tabatarodd. Vila 5 min och ro tillbaka samma sträcka du kom så fort du kan.
Nu fanns det inga roddmaskiner som det gick att ställa in intervaller på så jag fick sätta på fyra minuter och räkna själv. Det blir liksom inte lika intensivt då. Plus att spännet på ena foten var trasigt och höll i ca 13 sekunder per intervall för att spännas åt varje vila. Hmmm...vet ju då inte hur långt jag rodde heller men avslutade med 700 meter på snitthastighet 2.03. Kanske (förhoppningsvis) lite för kort, jag vet inte.

D. Plankan 1 min på 30 sek av x 4

Nu ilar det lite i höger axel, jag inbillar mig att det är mina sopiga frivändningar som bidrar till detta. Det är inte så bra för varken axel eller armbåge att fånga stången så fel som jag gör. För typ ett år sen tyckte jag att jag hade bra känsla för att frivända och jag söker med ljus och lykta efter den känslan igen. Jag kanske tänker för mycket på för mycket och känner för lite?

Nu tre timmars tågresa från Göteborg kvar innan man kommer hem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar